Kurumlar için sosyal medya kullanımı, marka bilinirliğini artırmak, müşteri ilişkilerini güçlendirmek ve hedef kitle ile etkileşimde bulunmak için önemli bir araç olmakla birlikte sosyal medyanın doğru kullanımı için bazı temel konulara dikkat edilmelidir.

Hem günlük yaşamımızın hem de iş yaşamımızın ayrılmaz bir parçası haline gelen sosyal medya bireylerin ve kurumların gerçek kimliklerinin ve varlıklarının dijital bir yansıması olarak da işlev görmektedir.

Bu nedenle sosyal medya, yalnızca üye olup içinde varlık göstererek deneyimlenecek bir ortam olmanın ötesinde, dikkatle yönetilmesi gereken bir alan olarak karşımıza çıkmaktadır. Yeni medya ve iletişim kanallarının hayatımızdaki varlığını her geçen gün daha da arttırdığı günümüzde kurumların dikkat etmesi gereken konuları kısaca aşağıda özetledik.

1. Marka Kimliğini Koruma
Mesajların tutarlı olmasına özen gösterilmeli. Kurumsal kimliği oluşturan marka renkleri, logo ve iletişim dili paylaşımların temelini oluşturmalı. Markanın değerlerini artıran içerikler paylaşılmalı.

2. Hedef Kitleyi Tanıma
Hedef kitlenin ilgi alanlarını, tercihlerini ve ihtiyaçlarını anlamak için analiz yapılmalı. Hedef kitlenin yoğun olarak kullandığı sosyal medya platformları ve aktif olduğu saatler belirlenerek ona göre paylaşımda bulunulmalı.

3. İçerik Stratejisi Oluşturma
Paylaşımlar düzenli ve çeşitliliği fazla olmalı. Bilgilendirici ve dikkat çeken içeriklerle takipçilerin ilgisi yüksek tutulmalı.

4. Etkileşim ve İletişim
Takipçi yorum ve mesajlarına zamanında, samimi cevaplar verilmeli. Kullanıcılarla etkileşim kurulup güçlü bir topluluk oluşturulmalı. Müşteri şikayetleri ile ilgili sorunları çözmek için sosyal medya etkin kullanılmalı.

5. Analiz ve Ölçüm
Sosyal medya performansı düzenli olarak analiz edilmeli. Kampanya ve stratejilerinizin etkinliğini ölçmek için analitik araçları kullanılmalı. Başarı ve gelişim için performans göstergeleri belirlenmeli.

6. Reklam Stratejisi
Hedef kitleye ulaşmak, potansiyel müşterileri çekmek için reklam stratejileri oluşturulmalı. Hedefler doğru belirlenerek bütçeler daha etkili kullanılmalı.

7. Gizlilik ve Güvenlik
Müşteri bilgilerini korumak için gizlilik politikalarına uyulmalı. Sosyal medya hesaplarının bilgileri güvende tutulmalı.

8. Trendlerin Takibi
Sektör ve pazar trendleri takip edilerek paylaşımlar dönemin ruhunu yakalanmalı. Trendlere uygun içerikler ile markanın güncelliği korunmalı.

Yukarıda belirttiğimiz sosyal medya çalışmalarının aslında bir kurumun sosyal medya platformlarında gerçekleştireceği faaliyetlerin detaylı bir şekilde planlanması, hayata geçirilmesi ve bu faaliyetlerin takibi ile ölçümünü içeren kapsamlı bir yönetsel süreç olduğu göz ardı edilmemelidir.